Vuonna 2009 Spoods alkoi kehittää ohjelmistoa, jonka pääidea on rikastuttaa verkon käyttäjiä näyttämällä artikkelin sisältöön sopivia videomainoskampanjoita.
Koska halusimme tarjota verkon käyttäjälle videoita myös mukavalla ja  häiritsemättömällä tavalla on loogista, että videon käynnistys tapahtuu vain käyttäjän aloitteesta – mikä myös vähentää merkittävästi hiilidioksidipäästöjä.
Tarjoamalla käyttäjälle suoran pääsyn oikeaan, tuotemerkin tai palvelun, omaan sisältöön olemme vakuuttuneita siitä, että pystymme näin palvelemaan käyttäjien lisäksi myös mainostajien tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla.
Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, Spoodsin ydintehtävä on tukea sisällön julkaisijoita tarjoamalla korkealaatuista mainossisältöä artikkelien tueksi.